Pozycjonowanie SEO składa się z wielu etapów m.in. audytu SEO, link buildingu oraz optymalizacji. Każdy z tych kroków ma prowadzić do wspólnego celu – osiągnięcia wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Jednym z najważniejszych etapów pozycjonowania jest dopasowanie strony do algorytmu Google. W tym celu konieczne jest wykonanie optymalizacji SEO. Sprawdź, na czym polega optymalizacja strony internetowej.
Optymalizacja treści – o czym trzeba pamiętać?
Pierwszym etapem optymalizacji jest audyt SEO. Pominięcie tego etapu może sprawić, że optymalizacja, a w przyszłości również pozycjonowanie będą mniej efektywne, dłuższe i nie przyniosą oczekiwanych rezultatów.
Dopiero później warto rozpocząć doskonalenie strony, czyli właśnie optymalizację SEO, którą można podzielić na 2 główne części – techniczną i treści.
Zwróćmy najpierw uwagę na optymalizację treści, która składa się z:
-
analizy nasycenia słów kluczowych,
-
analizy długości treści,
-
oceny wartości merytorycznej i użyteczności treści z perspektywy użytkownika.
Ważne jest też regularne publikowanie nowych treści lub aktualizowanie istniejących. Kluczowe znaczenie ma również unikanie duplikacji treści oraz dbanie o to, żeby treści były czytelne, czyli zawierały wypunktowania, pogrubienia, nagłówki i zoptymalizowane obrazki.
Optymalizację SEO można wykonać samodzielnie, ale jest to dość czasochłonne zajęcie, dlatego coraz więcej firm decyduje się skorzystać z usług specjalistów. Zawierają umowę na pozycjonowanie strony – optymalizacja wtedy stanowi jeden z etapów tych prac. Jedną z przykładowych ofert znajdziesz na stronie https://nicesoft.pl/pozycjonowanie-seo/. Zawsze najważniejsza jest dokładna analiza renomy i swoich potrzeb przed podpisaniem umowy z agencją SEO.
Optymalizacja techniczna strony
Podczas optymalizacji technicznej ważne jest dostosowanie poszczególnych elementów witryny tak, aby roboty Google mogły ją prawidłowo odczytywać.
Przedstawiamy kilka najważniejszych etapów optymalizacji technicznej strony:
-
dostosowanie meta tagów;
-
hierarchizacja nagłówków;
-
friendly URL;
-
stworzenie i wysłanie do Google mapy strony;
-
optymalizacja grafik;
-
przekierowania HTTP/HTTPS;
-
responsywność strony;
-
skrócenie czasu ładowania się strony;
-
kontrola linków wewnętrznych i zewnętrznych – m.in. sprawdzanie, czy linki są zepsute.
Dlaczego optymalizacja strony jest tak ważna?
Dzięki prawidłowej optymalizacji witryny jesteśmy w stanie skutecznie zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Zanim przejdziesz do pozyskiwania linków zewnętrznych i dodawania treści na stronie, niezbędna jest właśnie prawidłowa optymalizacja. Poprzez dostosowanie witryny do wytycznych Google czy też innych wyszukiwarek, inwestycja w pozycjonowania zaczyna szybciej się zwracać, a przy tym efekty stają się bardziej widoczne.
Warto zwrócić uwagę na to, że w przypadku niszowych fraz kluczowych i branż, w których jest mała konkurencja, już sama optymalizacja kodu oraz treści, może znacząco zwiększyć widoczność witryny w wynikach wyszukiwania.
Artykuł sponsorowany