Wiele dużych sieci handlowych oraz mniejszych sklepów zdecydowało się na uruchomienie własnych programów lojalnościowych. Klienci mogą z nich korzystać w dyskontach, supermarketach, sklepach odzieżowych, sportowych i drogeriach, a nawet w biurach podróży i kinach. Dołączenie do programu lojalnościowego przynosi im szereg profitów. Jakie korzyści mają uczestnicy akcji marketingowych tego typu?
Atrakcyjne nagrody rzeczowe i pieniężne
Dołączenie do programu lojalnościowego jest dobrowolne i darmowe. Klient samodzielnie podejmuje decyzje, czy chce być uczestnikiem akcji. Jeśli decyduje się na dołączenie do niej, przekazuje firmie wymagane przez nią dane osobowe i kontaktowe. Po założeniu konta w programie uczestnik zbiera punkty, które następnie ma prawo przeznaczyć na wybrane nagrody rzeczowe lub pieniężne. Lista nagród jest określona w katalogu, dołączonym do regulaminu programu lojalnościowego. Program lojalnościowy wraz z regulaminem przygotowuje dla firm m.in. dostawca usług profesjonalnego zarządzania programami lojalnościowymi https://i360.com.pl/programy-lojalnosciowe/.
W programie lojalnościowym możliwe jest uzyskiwanie rabatów na zakupy w formie bonów i voucherów. Po zebraniu odpowiedniej liczby punktów uczestnik wymienia je na bon na określoną kwotę lub rabat obniżający cenę koszyka zakupowego o dany procent. Dzięki temu lojalność wobec marki przekłada się na realne zyski klienta.
Realny wpływ na ofertę marki
Uczestnictwo w programie lojalnościowym umożliwia wejście w interakcję z marką. Klienci, którzy dołączyli do akcji, mogą zgłaszać swoje sugestie i uwagi co do działania programu, ale nie tylko. Równie dobrze mogą komentować profil marki w mediach społecznościowych, wyrażając opinie na temat nowych produktów w asortymencie i kierunku poszerzania oferty produktowej. Dzięki interakcji z marką, klienci zyskują realny wpływ na dopasowanie jej oferty do ich oczekiwań. W ten sposób zyskują obie strony – kupujący są bardziej zadowoleni, a marka zwiększa poziom ich lojalności, odpowiadając na ich potrzeby w jeszcze lepszym stopniu.
Zwrot gotówki za zakupy
W ramach akcji lojalnościowych organizowane są programy money back. Dzięki nim klienci marki odzyskują zwrot części wydatków na zakupy bezpośrednio na swoje konto osobiste. Zwrot wynosi z reguły kilka procent i jest uzależniony od regularności zakupów i wartości koszyka. Pieniądze zwrócone na konto można przeznaczyć na dowolne wydatki, co pomaga podreperować domowy budżet i ograniczyć negatywny wpływ kryzysów finansowych lub inflacji na zawartość portfela.